Welcome to my purplish blog. Stay cool reading my entry :) | Dashboard | Follow |

novel 'aku dia & gosip' .

hey ,


ehem ehem . bosan knn ? so, aku nk ceritakn novel yg aku bce hari niy . hoho . 






novel niy knn , feeling duhh . why ? coz buku niy dh berjaya buad aku menangis . serius air mte aku terkeluar bce novel niy . hoho . cerita dia tntg seorang budak kolej gemok (zaza) yg berusaha untuk jadi kurus ditabur fitnah oleh dua orang yg bernama maliz & asyikin . kesian tao . dia gemok org ejek . dia dh kurus org buad cite bukan bukan kt dia . tk pasal pasal aku pula ade perasaan sedih + geram bce novel niy . haha ;D 


ini sinopsis dia :-


"Gadis gigi jarang itu kaki gosip ? bagaimana dengan gadis bibir lebar , bermulut tempayan ? sama ada si kaki gosip , suke mengumpat , suka jaga tepi kain orang ... semuanya boleh disingkap melalui seulas bibir . oh , betulkah andaian ini ?"
     Zaza gadis penggemar coklat semakin huru-hara hidupnya . gosip , fitnah dan khabar angin datang umpama ribut . tercungap-cungap zaza menepisnya . dendam maliz dan asyikin pula sentiasa membara . akibatnya gosip tersebar bagai virus di kolej persediaan pendidikan . alkisahnye , zaza ke bangkok bagi pembedahan sedut lemak! zaza terduduk ...
     Kolej semakin gempar , pemerintah negara bumi emas yang mencari permaisuri baharu , melawat ke kolej persediaan pendidikan . misinya hanya satu , mahu bertemu zaza . hidup zaza semakin kacau bilau . fitnah dan gosip semakin merebak ? semua ini membebankan fikiran zaza . apa terjadi kepada zaza ?
    Aku , dia & gosip ada jawapannye .


itulah sinopsis nye . penad aku type . hoho . nk tao selanjut nye beli sndiri buku niy oke ? (bagi peminat novel remaja cm saya) (=


sekian sje cerita saya pada hari niy . =p

Ainadyra

The End

0 comment here :):

Post a Comment